
Βασικός στόχος του διαγωνισμού αλλά και της έκθεσης στο σύνολο της, είναι η προώθηση του ελληνικού λαδιού στις αγορές του εξωτερικού. Ούτως ή άλλως η συζήτηση για τις εξαγωγές τυποποιημένου ελαιόλαδου είναι ρεαλιστική, ειδικά σε αγορές όπως η Ρωσία ή η Κίνα δεν είναι καινούργια. «Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει βήματα, όμως ακόμα απέχουμε αρκετά από τους Ισπανούς ή τους Ιταλούς», σχολιάζει ο κ. Κουβέλης.
Σημειωτέον ότι οι διαγωνιζόμενοι (ως τώρα υπάρχουν 40 συμμετοχές) θα διεκδικήσουν δύο βραβεία. Ένα που αφορά την ποιότητα του ελαιόλαδου και ένα που αφορά τη συσκευασία. «Δυστυχώς ή ευτυχώς ειδικά για το διεθνές κοινό το μάρκετινγκ και η συσκευασία ενός προϊόντος είναι εξίσου, αν όχι περισσότερο σημαντική με την ποιότητα και τη γεύση του» λέει ο κ. Κουβέλης. «Το ίδιο πρόβλημα, της ελλιπούς προβολής και των αντιαισθητικών συσκευασιών αντιμετώπιζαν έως πριν λίγα χρόνια και τα ελληνικά κρασιά. Σήμερα αυτό έχει αλλάξει. Σιγά σιγά το ίδιο αρχίζει να γίνεται και στον τομέα του ελαιόλαδου. Ειδικά από τη στιγμή που στο χώρο έχουν μπει νέοι άνθρωποι που έχουν σπουδάσει και ζήσει στο εξωτερικό και καταλαβαίνουν πως οι εξαγωγές είναι ίσως ο μοναδικός τρόπος να κρατήσουν ζωντανές τις επιχειρήσεις τους» λέει ο κ. Κουβέλης. «Επιπλέον η ελληνική παραγωγή λαδιού έχει ένα ακόμα μειονέκτημα. Κατά βάση οι ελληνικές μονάδες έχουν μικρή παραγωγή, 10-15 τόνους το έτος. Οι ιταλικές ή ισπανικές μονάδες μπορεί να έχουν δεκαπλάσια παραγωγή άρα, όσον αφορά την Ελλάδα, το κόστος παραγωγής και η τελική τιμή για τον ξένο καταναλωτή είναι δύσκολο να είναι χαμηλοτερη. Επομένως έχει ακόμα μεγαλύτερη σημασία να προσφέρεις ένα ποιοτικό προϊόν»
Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του διαγωνισμού
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου